DJ2DJ.nl

Benelux DJ Community

Skip to content

Pond extreem laag, kopen in de UK

De plek om te praten over nieuwe gear of voor vragen over huidige gear!

Moderator: DJ2DJ.nl Moderators Groep

Pond extreem laag, kopen in de UK

Postby bambamstudio » Tue 30 Dec 2008, 1:37

De pond staat historisch laag ( 1 pond = 1,03 euro ) dus bijna 1 op 1.
Als je op wat websops kijkt in de UK, bv http://www.dv247.com ga je schrikken van de prijsverschillen.

Wat voorbeelden: ( eerste prijs is feedback, 2e dv247, volgens de wisselkoers van 1.03 op http://www.gwk.nl )

ff een klein rekensommetje:

CDJ1000MKIII in de uk 737,33 euro tegen 1189 euro bij een winkeltje in Rotterdam....das toch ff 451,01 euro verschil..

dus voor het ultime setje: 2x cdj1000 MKIII en 1x djm800 is het prijsverschil nl/uk: 3777 euro UK: 2642,53 euro ( verschil van 1288,50 EURO !! ) en met zon bestelling schooi je echt de shipping kosten er wel vanaf.
Cursussen en opleidingen produceren, cubase, ableton en DJ KLIK HIER
bambamstudio
Administrator

Postby roog909 » Tue 30 Dec 2008, 12:09

en binnen de eu zijn de invoerbelastingen lager/niet aanwezig.

voor het kleinere grut heeft dit trouwens soms geen zin omdat de verzendkosten zo
hoog zijn.
"ik ben niet arrogant, ik heb gewoon n hoop zelfkennis"© Carien

updated! www.dj-lagonda.nl
roog909
Fanatic User

Postby Phony » Tue 30 Dec 2008, 13:07

en een dj2dj group buy? :P
www.yoniroberti.com :::club | tech-house | techno:::
Phony
Fanatic User

Postby bambamstudio » Tue 30 Dec 2008, 13:09

is wel te doen idd...
bambamstudio
Administrator

Postby Jorique » Tue 30 Dec 2008, 13:14

Moet je wel rekening houden met dat de stekkers een ander uiteinde hebben, dan moet je dus wel gaan zitten klussen aan je apparatuur. Maargoed... dat is het misschien nog wel waard.
Jorique
Fanatic User

Postby bambamstudio » Tue 30 Dec 2008, 13:18

das geen probleem, je kunt verloop stekkers kopen bij de handyman
bambamstudio
Administrator

Postby _ruud_ » Tue 30 Dec 2008, 20:17

Nu ik dit zo allemaal lees las het al op PF en DJR. En hier nu ook maar het zet me zwaar aan het twijfelen om nu cdj1000's te kopen maar iemand enig idee als het wel zo verstandig is met garantie etc.
_ruud_
New user

Postby bambamstudio » Tue 30 Dec 2008, 21:20

De kans dat een cdj die je hier koop stuk gaat is even groot ( of klein ) als in de uk. Nadeel van uk is dat je hem moet opsturen, maar je hebt gewoon garantie. En als je de verschillen in prijs zit is deze gok best te nemen.
bambamstudio
Administrator

Postby _ruud_ » Tue 30 Dec 2008, 21:24

Ja oke, dat het met garantie hetzelfde zit en de kans even groot is spreekt voor zich.

Maar waar ik dan bang voor ben is dat ik hem weken kwijt zal zijn.
_ruud_
New user

Postby bambamstudio » Tue 30 Dec 2008, 21:28

dat kan je in nl ook overkomen. Steeds meer winkels geven je niet een nieuwe mee maar sturen hem ook op naar de importeur, zeker als je apparaat een paar maanden 'oud' is
bambamstudio
Administrator

Postby tairip » Tue 30 Dec 2008, 23:29

Inderdaad ik had dit ook al gelezen op Synthforum... geen gekke deal al zeg ik het zelf als verkoper van dit goed!

Maarja garantie kan geloof ik in NL dan nog wel een lastig verhaal worden maar ja als je er 2 koop bespaar je 900.- daarvan kan je wel een keer een schade betalen...
The music sound better with you!
tairip
Super User

Postby _ruud_ » Wed 31 Dec 2008, 1:06

tairip wrote:Inderdaad ik had dit ook al gelezen op Synthforum... geen gekke deal al zeg ik het zelf als verkoper van dit goed!

Maarja garantie kan geloof ik in NL dan nog wel een lastig verhaal worden maar ja als je er 2 koop bespaar je 900.- daarvan kan je wel een keer een schade betalen...

Dat is waar maar daar doe je het uiteindelijk niet voor met de gedachte van, mm... als hij stuk gaat heb ik wel 900 euro verdiend en kan ik het fijn daar van laten maken. of licht dat aan mij? :P
_ruud_
New user

Postby Phony » Wed 31 Dec 2008, 1:37

_ruud_ wrote:
tairip wrote:Inderdaad ik had dit ook al gelezen op Synthforum... geen gekke deal al zeg ik het zelf als verkoper van dit goed!

Dat is waar maar daar doe je het uiteindelijk niet voor met de gedachte van, mm... als hij stuk gaat heb ik wel 900 euro verdiend en kan ik het fijn daar van laten maken. of licht dat aan mij? :P

Nou, het gaat er een beetje om welk risico je loopt en welke vergoeding daar tegenover staat. In dit geval scheelt het zoveel geld, dat je daarmee wel het risico kan lopen dat ALS er wat stuk gaat, dat de garantie iets lastiger verloopt. Laten we zeggen: 900 euro extra betalen in Nederland voor alleen een "soepele" of goedkopere garantieregeling.... Aangezien de spelers identiek zijn als die in Nederland (op de stekker na) zijn de verzendkosten en garantie de enige zaken die anders zijn dan wanneer je ze hier koopt.
Phony
Fanatic User

Postby Dj Dniz » Wed 31 Dec 2008, 11:10

Ik heb ook zitten kijken naar CDJ1000MK3's alleen deze konden niet verstuurd worden naar nederland.
Bij verschillende shops heb ik dit al gemerkt. Als je er 1 bestelde ging het soms wel en soms niet.

Wel jammer van die mooie package deals die ze daar hebben. Maar als versturen niet lukt.
Dj Dniz
Heavy User

Postby descon » Wed 31 Dec 2008, 14:02

Jorique wrote:Moet je wel rekening houden met dat de stekkers een ander uiteinde hebben, dan moet je dus wel gaan zitten klussen aan je apparatuur. Maargoed... dat is het misschien nog wel waard.

Alleen mijn technics hebben geen verwisselbare stekkers, de pioneer afdeling wel. Dat klussen valt mee.

Dj Dniz wrote:Ik heb ook zitten kijken naar CDJ1000MK3's alleen deze konden niet verstuurd worden naar nederland.
Bij verschillende shops heb ik dit al gemerkt. Als je er 1 bestelde ging het soms wel en soms niet.

Wel jammer van die mooie package deals die ze daar hebben. Maar als versturen niet lukt.

Ga je toch ff heen met easyjet/ryanair ;)

Heb eigenlijk niks nodig, alhoewel ik nog wel een retourticket en gratis hotelovernachtingen heb liggen voor Londen :cheesy:

Wou eigenlijk gaan sparen, ga vrijdag mijn nieuwe tv ophalen :D
When it comes to mixing , I'm about as expert as a palsy patient performing brain surgery with a pipe wrench.
descon
Insane User

Postby Dj Dniz » Wed 31 Dec 2008, 14:27

Dj Dniz wrote:Ik heb ook zitten kijken naar CDJ1000MK3's alleen deze konden niet verstuurd worden naar nederland.

Ga je toch ff heen met easyjet/ryanair ;)

Is een optie om dat te doen.
Dj Dniz
Heavy User

Postby bambamstudio » Wed 31 Dec 2008, 16:48

http://www.dv247.com verstuurd gewoon naar nederland, heb er vandaag een bestelling geplaatst
bambamstudio
Administrator

Postby _ruud_ » Wed 31 Dec 2008, 18:15

Hoe lang gaat er eigenlijk overheen voordat zoiets hier is? aantal dagen/ weken?

maar ik las op PF, dat de pond waarschijnlijk nog verder ging zakken?

Anders wacht ik even. :)
_ruud_
New user

Postby Phony » Thu 1 Jan 2009, 14:50

Ik heb net even zitten kijken... Het valt me op dat het verschil een stuk kleiner kan zijn dan hierboven genoemd wordt, zeker als je naar de prijzen in Duitsland kijkt (waar ik dan ook meestal m`n spullen haal). Kunnen jullie nog wat webshops in de UK noemen (die naar NL verzenden) en misschien jullie ervaringen hiermee?

BM6A monitor speakers zijn er wel bizar "goedkoop"
Phony
Fanatic User

Postby descon » Thu 1 Jan 2009, 17:07

Phony wrote:Ik heb net even zitten kijken... Het valt me op dat het verschil een stuk kleiner kan zijn dan hierboven genoemd wordt, zeker als je naar de prijzen in Duitsland kijkt (waar ik dan ook meestal m`n spullen haal). Kunnen jullie nog wat webshops in de UK noemen (die naar NL verzenden) en misschien jullie ervaringen hiermee?

De BM5A monitors ook :O

* verstopt rap de creditcard
When it comes to mixing , I'm about as expert as a palsy patient performing brain surgery with a pipe wrench.
descon
Insane User

Postby bambamstudio » Thu 1 Jan 2009, 17:22

Phony wrote:Ik heb net even zitten kijken... Het valt me op dat het verschil een stuk kleiner kan zijn dan hierboven genoemd wordt, zeker als je naar de prijzen in Duitsland kijkt (waar ik dan ook meestal m`n spullen haal). Kunnen jullie nog wat webshops in de UK noemen (die naar NL verzenden) en misschien jullie ervaringen hiermee?

Natuurlijk is niet alles extreem goedkoop in de UK, dat beweer ik ook niet
bambamstudio
Administrator

Postby Funkie 010 » Fri 2 Jan 2009, 2:13

ik zat eerder aan platen bestellen te denken:

http://www.juno.co.uk
Funkie 010
Heavy User

Postby Phony » Fri 2 Jan 2009, 11:40

bambamstudio wrote:Natuurlijk is niet alles extreem goedkoop in de UK, dat beweer ik ook niet

Zo bedoelde ik het ook niet. Maar als je bij onze oosterburen kijkt, zijn de prijzen meestal ook al een stuk gunstiger. De verzendkosten vallen over het algemeen ook wel mee. Ik ga nog even rondsnuffelen :) Ik heb momenteel toch een nieuwe mixer en monitor speakers nodig.... :mrgreen:
Phony
Fanatic User

Postby descon » Fri 2 Jan 2009, 14:17

Funkie 010 wrote:ik zat eerder aan platen bestellen te denken:

Ik bestel tegenwoordig al PS3 games vanuit de UK.....nu ik er over nadenk, ik heb ze nog niet binnen :evil:
descon
Insane User

Postby Jorique » Fri 2 Jan 2009, 14:40

descon wrote:
Funkie 010 wrote:ik zat eerder aan platen bestellen te denken:

Ik bestel tegenwoordig al PS3 games vanuit de UK.....nu ik er over nadenk, ik heb ze nog niet binnen :evil:

Duurt altijd even bij play... maar je krijgt ze echt :P
Jorique
Fanatic User

Next

Return to DJ Gear Forum