DJ2DJ.nl

Benelux DJ Community

Skip to content

Online MP3 Shops

Voor algemene vragen over dj'ing en alles er omheen.

Moderator: DJ2DJ.nl Moderators Groep

Online MP3 Shops

Postby Koder » Tue 27 May 2008, 12:41

ik heb hier ff de zoekfunctie geprobeerd maar vond precies nog niet echt een topic met online mp3 shops.
Wie kent er ? en Wie heeft al goede/slechte ervaringen gehad met sommige online shops?
Koder
New user

Postby tairip » Tue 27 May 2008, 12:49

Download MP3 & Wav
3Beatdigital.com 192/320 kbps MP3 Download
Armadadownloads.com 320 kbps MP3 Download
Audiojelly.com 192/320 kbps MP3 Download
Beatport.com MP3 DownloadWAV Download
Bleep.com MP3 Download
Bedrock.uk.net 128/320 kbps MP3 Download
Compactdj.com 320 kbps MP3 Download
Cytopia.org MP3 DownloadWAV Download
Dance-tunes.com MP3 Download
Djdownload.com 192/320 kbps MP3 Download
Groovegate.com 320 kbps MP3 Download
Junodownload.com 192/320 kbps MP3 DownloadWAV Download
Nuskoolbreaks.trackitdown.net MP3 Download
Playittonight.com 320 kbps MP3 Download
Releaserecords.com 320 kbps MP3 Download
Stompy.com 320 kbps MP3 DownloadWAV Download
Traxsource.com 320 kbps MP3 Download
Xpressbeats.com 128/320 kbps MP3 Download

Alstu! ;)

Ik download zelf veel bij trackitdown.net! Dit omdat zij WAV doen en in mijn muziek genre vrij veel hebben!
The music sound better with you!
tairip
Super User

Postby descon » Tue 27 May 2008, 17:06

Beatport :)
When it comes to mixing , I'm about as expert as a palsy patient performing brain surgery with a pipe wrench.
descon
Insane User

Postby roog909 » Tue 27 May 2008, 19:29

descon wrote:Beatport :)

staat er al tussen spuit elf ;)

@ tairip :arrow: held! lekker bezig. :)
"ik ben niet arrogant, ik heb gewoon n hoop zelfkennis"© Carien

updated! www.dj-lagonda.nl
roog909
Fanatic User

Postby tairip » Tue 27 May 2008, 19:47

Haha ook nog even voor de Vinyl mannen onder ons (Roog909)!

Vinyl
Danceliferecords.com Vinyl
Dancegrooves.com VinylCD
Decks.de Vinyl
Deejaystore.nl Vinyl
E-vinyls.be Vinyl
Freaky.nl Vinyl
HTFR.com Vinyl
Juno.co.uk Vinyl
Mid-town.nl Vinyl CD
Recess.nl Vinyl
Rige.net Vinyl CD
Toffmusic.com Vinyl
Vinyl4djs.eu Vinyl
Vinylstock.com Vinyl

Vinyl + Download

4Djsonly.com Vinyl 192 kbps MP3 Download
Cdjshop.com Vinyl MP3 DownloadCD
Groove-records.nl Vinyl MP3 Download
Kompakt-mp3.net Vinyl
tairip
Super User

Postby descon » Tue 27 May 2008, 20:19

roog909 wrote:
descon wrote:Beatport :)

staat er al tussen spuit elf ;)

@ tairip :arrow: held! lekker bezig. :)

Oooww :$, zat ff snel te reageren op mijn werk :)
When it comes to mixing , I'm about as expert as a palsy patient performing brain surgery with a pipe wrench.
descon
Insane User

Postby Koder » Mon 30 Jun 2008, 20:04

ff een vraagje omtrent beatport
ze vragen een code opt einde wanneer ik uitcheck en met visa wil betalen
welke code is dit?
mijn pincode van mijn visa? vind ik maar louche dat ik deze moet ingeven op een site
Koder
New user

Postby descon » Mon 30 Jun 2008, 21:02

check de help van beatport, daar staat het zelfs met plaatjes aangeven :)
descon
Insane User

Postby spacecrap » Tue 1 Jul 2008, 8:57

4Djsonly.com Vinyl 192 kbps MP3 Download

ik kan hier niet voorbeluisteren.. dan zegt hij dat ik moet inloggen en dan vervolgens moet ik mezelf weer inloggen... en vervolgens moet ik mezelf weer inloggen (enz.)

iemand een oplossing voor dit probleem?? de helpdesk reageert namelijk niet.... :evil:
yesterday is history-today is a gift-tomorrow is mystery
spacecrap
Normal User

Postby Dj Dniz » Tue 1 Jul 2008, 9:24

Koder wrote:ff een vraagje omtrent beatport
ze vragen een code opt einde wanneer ik uitcheck en met visa wil betalen
welke code is dit?
mijn pincode van mijn visa? vind ik maar louche dat ik deze moet ingeven op een site

Dat is de 3 cijferige code op de achterkant van je Creditcard
Dj Dniz
Heavy User

Postby descon » Tue 1 Jul 2008, 20:12

Apart, kan al ruim 2 dagen niet afrekenen bij beatport (met 2 CC's)

BEn ik de enige met problemen ?
descon
Insane User

Postby DJ Leijo » Thu 3 Jul 2008, 19:19

tairip wrote:Haha ook nog even voor de Vinyl mannen onder ons (Roog909)!

Dancegrooves.com VinylCD

Dancegrooves doet tegenwoordig alleen nog maar DJ gear, geen platen en CD's meer.
2x Technics SL-1210M3D met Ortofon Concorde DJ S
1x Technics SL-1200MK2 L.O.O.K. Edition (Limited Orange One-of-a-Kind) met Ortofon Concorde Pro
1x Dateq XTC
1x Sony MDR-V700DJ

Mijn collectie: www.discogs.com/user/leijo
DJ Leijo
Fanatic User

Postby DJ Leijo » Tue 15 Jul 2008, 18:02

Maakt het kwalitatief heel veel uit of ik een (goedkopere) 192 kbps MP3-file download en die zelf op de computer omzet in een WAV-file, óf direct van de download-shop een WAV-file download (waar ik iets meer voor moet betalen)?
1x Technics SL-1200MK2 L.O.O.K. Edition (Limited Orange One-of-a-Kind) met Ortofon Concorde Pro
1x Dateq XTC
1x Sony MDR-V700DJ

DJ Leijo
Fanatic User

Postby tairip » Tue 15 Jul 2008, 19:26

DJ Leijo wrote:Maakt het kwalitatief heel veel uit of ik een (goedkopere) 192 kbps MP3-file download en die zelf op de computer omzet in een WAV-file, óf direct van de download-shop een WAV-file download (waar ik iets meer voor moet betalen)?

Ja dat maakt zeker uit. Een gecomprimeerde file dus (MP3) kan je nooit meer naar WAV kwaliteit maken. Wat eenmaal verloren is om het bestand kleiner te maken kan dus niet weer terug.

Gewoon WAV of 320kbps kopen! ;)
tairip
Super User

Postby DJ Leijo » Tue 15 Jul 2008, 19:39

320 kbps is wel goed, 192 niet?
1x Dateq XTC
1x Sony MDR-V700DJ

DJ Leijo
Fanatic User

Postby roog909 » Tue 15 Jul 2008, 20:27

DJ Leijo wrote:320 kbps is wel goed, 192 niet?

ja, dat kan je toch wel horen hoor, zeker op een wat grotere PA.

Het ene mp3tje is het andere niet, maar het verschil tussen 192 en 320 is best significant :)

toch slipt er bij mij ook nog wel een 192ertje doorheen, maar als ik al met CD's draai, is dat zeker geen hele set 192 achterelkaar. 256 en meer is mijn stelregel. :)
"ik ben niet arrogant, ik heb gewoon n hoop zelfkennis"© Carien

updated! www.dj-lagonda.nl
roog909
Fanatic User

Postby DJ Leijo » Tue 15 Jul 2008, 20:41

Ik heb geen grote PA (ik heb de tracks tot nu toe alleen beluisterd op de Philips-speakers van m'n computer), en ik ben helaas niet zo thuis in computers, MP3's etc. Ik ben net pas begonnen met downloaden, omdat er soms tracks zijn die op vinyl niet meer of erg moeilijk te krijgen zijn (en daardoor véél te veel geld kosten). Ik heb nog niet eens CD-spelers, maar die wil ik wel gaan aanschaffen (sowieso één, misschien twee).

Maar ik kan dus beter een andere website dan Dance-Tunes zoeken, begrijp ik? Want die leveren alleen maar 192 kbps-tracks.
1x Dateq XTC
1x Sony MDR-V700DJ

DJ Leijo
Fanatic User

Postby tairip » Tue 15 Jul 2008, 23:54

DJ Leijo wrote:Ik heb geen grote PA (ik heb de tracks tot nu toe alleen beluisterd op de Philips-speakers van m'n computer), en ik ben helaas niet zo thuis in computers, MP3's etc. Ik ben net pas begonnen met downloaden, omdat er soms tracks zijn die op vinyl niet meer of erg moeilijk te krijgen zijn (en daardoor véél te veel geld kosten). Ik heb nog niet eens CD-spelers, maar die wil ik wel gaan aanschaffen (sowieso één, misschien twee).

Maar ik kan dus beter een andere website dan Dance-Tunes zoeken, begrijp ik? Want die leveren alleen maar 192 kbps-tracks.

Ja echt! Bagger site als ze niet snel meer dan 192 gaan leveren kunnen ze voor DJ use beter de deuren sluiten!
Ik noem dit geen serieuse aanbieder op de markt!
tairip
Super User

Postby FoxHound » Wed 16 Jul 2008, 2:06

DJ Leijo wrote:Ik heb geen grote PA (ik heb de tracks tot nu toe alleen beluisterd op de Philips-speakers van m'n computer), en ik ben helaas niet zo thuis in computers, MP3's etc. Ik ben net pas begonnen met downloaden, omdat er soms tracks zijn die op vinyl niet meer of erg moeilijk te krijgen zijn (en daardoor véél te veel geld kosten). Ik heb nog niet eens CD-spelers, maar die wil ik wel gaan aanschaffen (sowieso één, misschien twee).

Yep, dat is ook de reden dat ik geen dance-tunes gebruik. Ik gebruik zelf al bijna 2 jaar beatport.com, en zo'n half jaartje ook stompy.com. Beide ben ik tevreden mee, al ben ik minder enthousiast over beatport (duur, teveel commerciële 'troep', etc, maar bij goed en gericht zoeken vind je wel pareltjes :))

Ik stel zelf hoge eisen aan geluidskwaliteit omtrent digitaal muziek. 95% van al m'n tracks zijn dan ook .WAV's. De overige zijn 320kbs omdat deze niet in .WAV beschikbaar waren. Lager dan 320 kbs weiger ik dan ook te gebruiken voor dj-use.

Mocht je beatport gebruiken, en je gaat voor .WAV's houd dan wel rekening met het feit dat je €1,- extra per track moet betalen (belachelijke regel, en maakt het een stuk duurder!). Oude nummers kosten standaard €1,50 (exclusief €1,- .WAV handling), en de nieuwste nummers kosten €2,50 per track (excl. .WAV handling). Voor mp3's 320kbs geldt natuurlijk geen €1,- extra handling.

Bij stompy, is het verschil 50 DOLLARcent (ja, dollar, dus je betaalt uiteindelijk nóg minder in euro's ;)). Een track op stompy is $2,- voor een .Wav, en $1,50 voor een mp3 @ 320kbs.
Nieuwe "pre-release" nummers zijn iets van $3,50 voor .WAV's.

Over beatport
Beatport levert eigenlijk van álles, techno, trance, house, dnb, noem het maar op. Mocht je hiphop willen kopen, dan bestaat er een speciale site, ook van beatport, speciaal voor hiphop > http://www.beatsource.com/. Deze is ook van beatport en werkt precies volgens de zelfde regels en dingen van beatport.

Over stompy
Als je voornamelijk geinteresseerd bent in house, en dan de wat meer 'ondergrondse' subgenres (jazzy, funky, deep, soul, chicago-achtig etc.) dan moet je bij deze site zijn! Het jammere is, is dat sommige labels die je op beatport wel hebt, niet op stompy te vinden zijn. Hierdoor ben je alsnog gedwongen om beatport te gebruiken en die extra €1,- te betalen voor een .WAV (mocht je het beste van het beste kwa geluidskwaliteit willen).

BEIDE sites sturen je verder ook een 'bon' per email, wat je vervolgens kunt printen voor je eigen administratie.

Voor overige mp3/.WAV sites kan ik niet veel zeggen, aangezien ik alleen ervaring heb met bovengenoemde 2.

Oh ja, vergeet niet dat, mocht je .WAV's prefereren, je véél ruimte nodig zal hebben voor muziek, aangezien een gemiddeld .WAV track al tussen de 60 en 90 MB zit kwa grootte. Een externe harde schijf of 2 is dan mooi meegenomen, en maak backups van je muziek! ;)

tairip wrote:
Ja echt! Bagger site als ze niet snel meer dan 192 gaan leveren kunnen ze voor DJ use beter de deuren sluiten!
Ik noem dit geen serieuse aanbieder op de markt!

Volledig mee eens!
FoxHound
Heavy User

Postby DJ Leijo » Wed 16 Jul 2008, 11:33

Bedankt voor jullie reacties!

Wat Beatport betreft: ik schrok daar ook van de extra euro voor WAV-files! Bovendien zijn sommige tracks niet beschikbaar in mijn regio. Die moet ik dan via een andere site kopen. Zal wel met rechten te maken hebben.

Ik kwam zelf laatst bij Vinyl Distribution (www.vinyl-distribution.nl) uit, een in Duitsland gevestigd bedrijf dat platen verkoopt, maar een deel ook als download beschikbaar heeft. Een WAV-file kost daar € 1,16, en dan hebben ze ook nog MP3-files in twee bitrates voor lagere bedragen (€ 0,98 voor 320 kbps en € 0,89 voor 192 kbps). Helaas hebben ze van lang niet alle platen die ze verkopen ook download-versies. Toch is dit een vrij goedkope optie, dus zeker de moeite waard om even te checken als je WAV-files zoekt. Betalen kan o.a. via credit card en PayPal.

Als iemand anders ervaring heeft met andere downloadsites die WAV-files (of eventueel 320 kbps MP3-files) leveren, hoor ik het graag!
1x Dateq XTC
1x Sony MDR-V700DJ

DJ Leijo
Fanatic User

Postby borissjroetskov » Sun 31 Aug 2008, 15:26

gebruik sinds kort buiten musichead.de (vinyl only, zéér goede service, goedkoop, ruim aanbod, sommige voor de hand liggende platen staan er soms niet op, andere minder voor de hand liggende dan weer wel, vooral minimal/techno/house) ook beatport (nog niet afgerekend, maar staat een serieuze cart klaar)

is het prijsverschil (+1€ en nog bijkomende extra vaste schijven die ik me zal moeten aanschaffen in de toekomst) de moeite om .wav's te kopen ipv 320kpbs MP3? Maw, hoor je het verschil tussen wav en mp3 op de gemiddelde installatie (zowel thuis als op een gig)? Wil nu niet de verkeerde keuze maken zodat ik later een deel van mn tracks terug opnieuw zou moeten kopen in .wav.

En op welke mp3 stores staat er een groot aanbod aan electro/electrohouse?
borissjroetskov
Heavy User

Postby FoxHound » Mon 1 Sep 2008, 22:18

Boris,

het verschil tussen .wav en mp3 @ 320 is eigenlijk minimaal. Ik heb het verschil wel kunnen horen, maar dat was puur een vergelijkingstest.

Ik had een .wav nummer zelf omgezet naar mp3 @ 320kbs (constant), en deze vervolgens héél aandachtig beluisterd met een koptelefoon. Het verschil was vervolgens wel te horen, maar echt minimaal. Bovendien hangt een mp3 kwaliteit ook af van wat voor codec hij mee geconverteerd is (voor mijn eigen 'test' heb ik geen speciale codec of wat dan ook voor gebruikt).

Op m'n syrincs set hoor ik het verschil nagenoeg niet. Ze klinken (zowel .wav als mp3@320kbs) gewoonweg perfect tijdens het draaien, en ik hoor er dan ook geen onderling verschil. Het verschil wat je eigenlijk hoort zit gewoon tussen je oren ;).

De laatste tijd neig ik ook iets meer richting mp3 @ 320kbs. Dit simpelweg om één reden, en dat is puur ruimte. Een gemiddeld wav nummer neemt al gauw 60-80 MB in beslag, en dat is eigenlijk iets teveel van het goede vind ik. Lastig met copieren tussen hdd's als backups!
Verder is .wav bijna overal ook ietsje duurder dan 320kbs mp3 (beatport spant er de kroon mee met €1,- verschil! :frown:)

Hopelijk ist duidelijk :).

PS: bedankt voor musichead, idd SPOTgoedkope vinyls!! (wordt weer flink shoppen binnenkort)
FoxHound
Heavy User

Postby borissjroetskov » Mon 1 Sep 2008, 23:52

thx voor de uitgebreide uitleg

het zal dan wel mp3 worden. Vooral de investering in extra opslag zie ik niet zo zitten.

musichead is idd een topwinkel. ze hebben zo een goede service (tijdens kantooruren replyen ze bijna altijd binnen 5 min op mails) dat ik me een beetje schuldig voel dat ik langzaam aan het overstappen ben op mp3 :D
borissjroetskov
Heavy User

Postby stefdj » Mon 27 Oct 2008, 15:59

Kan iemand ook vertellen wat goede sites zijn (dance/house) waar je geen creditcard voor nodig hebt?
stefdj
New user

Postby descon » Mon 27 Oct 2008, 16:50

Hangt van je stijl af.... overigens is een creditcard zo aan te vragen ;)
descon
Insane User

Next

Return to Algemeen DJ Forum