Nederland geldt al meer dan een kwart eeuw als de bakermat van alles wat met dance te maken heeft. Gabber, techno, trance, hardstyle, EDM, tech-house, je kan het zo gek niet bedenken. Dat rijtje wordt as we speak aangevuld met een nieuwe smaak: Dutch Disco. Vanuit de funky krochten van disco, house en italo rijst een nieuwe generatie Hollandse producers op met een frisse, fruitige sound die de dansvloer nieuwe impulsen geeft.

Dutch-Disco-DJ2DJ-Win

Animal Language presenteert deze zomer de Dutch Disco compilation welke een mooie inkijk geeft in wat deze veelzijdige scene te bieden heeft. Wij van DJ2DJ beluisterden het album vast en mogen zelfs een exemplaar weggeven! Wat moet je doen om te winnen? Check dat onder aan deze pagina!

Dutch Disco Compilation

Als we naar de tracklist (zie hieronder) kijken zien we daar een aantal bekende namen op staan. Zo vinden we daar een track van “disco dictator” Auxiliary Tha Masterfader. Samen met tracks als Human Remains en Sundays brengt deze track je al meteen in een zomerse disco sfeer. Ook vinden we op deze compilatie het ritmische Nite Rite Four van Mason. Naast deze zomerse tracks vinden we ook wat diepere nummers op de compilatie zoals Nightwatch van L’Equipe Du Son en Pas de Francais van 2CV. De afsluiter van de compilatie wordt geleverd door de heren van Nobody Beats The Drum met ’95 Jive en zoals de naam al doet vermoeden bevat deze veel 90’s invloeden en – interessant voor de producers onder ons – is vooral gemaakt met analoge synthesizers. Als bonus bovenop dit alles vinden we natuurlijk ook nog een complete mix van alle tracks op het album. Chill voor thuis, op het strand of in de auto!

Winactie

Wil jij lekker de zomer in met deze compilatie? Reageer dan onder deze post (we hebben een nieuw reactie systeem, dus aanmelden is niet meer nodig!) en laat ons weten hoe jij de zomer met deze chille beats door gaat komen.

Tracklist:

1. Pin Up Club – Sundays
  2. Machinegewehr – Human Remains