De Revealed mix compilatie series van Hardwell zijn onmiskenbaar. Ze staan altijd garant voor de laatste hits en worden goed gemixed door de nummer 1 dj van de wereld. Net voor het zomer seizoen, brengt Hardwell zijn laatste deel in de serie uit, volume 6. Natuurlijk waren wij net als jullie benieuwd of deze cd zijn faam hoog kan houden. Want Hardwell maakt het zich dankzij de voorlopers natuurlijk wel moeilijk. Eerlijk is eerlijk, het niveau van deel vijf was gewoon erg hoog!

Hardwell_Revealed_Volume_6_DJ2DJ_Review_Closeup

Review

Met de ak9 remix van The Night, trapt Revealed 6 gelijk goed af! De vocalen van Estelle geven je de feel good sfeer die je bij Hardwell verwacht. En dit weet hij goed vast te houden door het gebruik van vocale tracks en fijne Mash-ups van de hits van dit moment. Ook de rauwere remix van Armin van Buuren’s Another You door Mark Sixma maakt de CD nu al een aanrader.

Dan is het tijd voor nieuw materiaal. Hardwell’s samenwerking met Dannic & Haris genaamd Survivors is een instant hit, die je het tijdens festival seizoen niet zal gaan missen. Wat een lekkere plaat! Vervolgens krijgen we via secrets en Dreamin de volgende fijne Mash-up Bassface vs Apollo, wat een dikke combi zeg! Dit niveau word door de volgende rauwere tracks ook goed aangehouden. Het volgende hoogte puntje I Like You brengt je via de 90’s beïnvloede Retrograde en uber dikke Velocity naar de tweede nieuwe Hardwell track op deze cd, Chameleon. Deze heeft hij samen met Wiwek geproduceerd wat natuurlijk gegarandeerd staat voor een hit en dat is deze beuk plaat ook echt! De track Bowser weet dit niveau goed vast te houden en jou als luisteraar goed te boeien. Stil blijven zitten zal met deze twee tracks echt moeilijk worden!!

Hardwell bouwt naarmate het einde nadert lekker op. Hij kiest voor de juiste afwisseling van vocale en instrumentale tracks en zorgt ervoor dat de sfeer je goed pakt. Dankzij de Mash-up Never Say Goodbye Buddha spat de energie echt uit de speakers. Welke bij ons op de redactie tijdens het beluisteren van deze compilatie beetje bij beetje harder gezet werden. Maar daardoor komen tracks als Colossus dan ook echt tot hun recht! Als afsluiter krijgen we de kippenvel gegarandeerde Birds Fly van Mr Probz in de W&W Remix. Wat het totaal plaatje helemaal af maakt! Een erg goede keuze van Hardwell, want deze track zal het nog lang goed blijven doen op de dansvloer.

Verdict

Hardwell levert met Revealed 6 weer zo’n mix compilatie waarmee hij nogmaals bewijst dat hij gewoon een erg maar dan ook erg goede DJ is! Deze man weet zijn sets boeiend te houden, door de juiste afwisseling van vocale en instrumentale tracks. Maar ook door climaxen op de juiste momenten te plaatsen. Ook het gebruik van mash-ups en nieuw eigen materiaal zorgen ervoor dat de compilatie ook een eigen jasje krijgt, wat hem extra aantrekkelijk maakt voor het publiek.

Hardwell Presents Revealed Volume 6 is wat ons betreft toch wel de soundtrack van deze zomer! En een waardige opvolger voor deel 5. Zorg dus dat jij hem niet mist!!

Revelead_6_Hardwell_DJ2DJ

Tracklist